NAREX se stal hrdým partnerem závodního týmu Czech4Monte

Řada z nás zná pojem Ralley Monte Carlo. Už ale jen zasvěcení fanoušci automobilových veteránů vědí, že po skončení závodů jezdí ještě závod veteránů - Rallye Monte Carlo Historique, které se letos po 45. letech zúčastnila i legendární Škoda 110 L. 27. ledna 2016 konal závodní tým v čele s panem Ivanem Pistulkou tiskovou konferenci, z níž odjížděl přímo do Monaka. Narex zde nechyběl. Samotný 19. ročník závodu se uskutečnil 27. ledna – 3. února 2016.

Desetičlenný závodní tým odjel do Monaka včetně celého týmu servisu a zázemí pro řidiče. Narex týmu poskytl Aku rázové utahováky a další aku techniku včetně příslušenství. Během závodu není možné mít vždy po ruce přívod elektrické energie a elektrocentrála že nepraktická na manipulaci. Aku technika Narex byla pro tým jasnou volbou.

Akumulátorové utahováky ASR 18-S se staly nedílnou součástí týmu. První řidič Ivan Pistulka již v minulosti podobné závody jel. Pro druhého řidiče Františka to byla premiéra. „Za sebe osobně moc děkuji za projevenou důvěru, nejen od Ivana, který mě vzal do týmu, ale i partnerům, kteří se rozhodli nás podpořit. Jsem hrozně pyšnej a šťastnej. I přes to, že jde o dva blázny, kteří se rozhodli skočit do starého škopku a projet s ním 3 000 km někde v horách a honí se za svým snem nebo nějakou osobní slávou, ne tak to není (se smíchem). Ale jde o naplněný jednoho snu, který v nás všech chlapech prostě je.“, přiznal František Vahala na tiskové konferenci. Škoda 110 L projela cílovou rampou 1. února ve 3:52 ráno. Bylo to vůbec poprvé, co se tam stodesítka dostala. A to poprvé startovala před 45 lety a ani o rok později to ani jedné z norských posádek nevyšlo. Atmosféra závodu byla neuvěřitelná, davy fanoušků vítaly i poslední přijíždějící auta se stejným nadšením jako vítěze. Celkem se závodu zúčastnilo 311 historických vozů.

   

(rozhovor)
Proč si první řidič, Ivan Pistulka zvolil právě značku Narex?

Celý závod Ralley Monte Carlo Historique je srdeční záležitost podobně jako značka Narex. Jde o partu nadšenců, kteří většinou patří mezi přátele a rodinu a bez nároku na jakýkoliv honorář, s námi tráví ten čas a věnují se údržbě veterána. Nejde o přehlídku bohatství a luxusu jako i moderní ralley, které mnozí znají. Jde o funkčnost, praktičnost a hlavně dojet. Nehledě na to, jak je cesta fyzicky i psychicky náročná. Bez nadšení a srdíčka by to dělat nešlo. Podobně to vnímám i s Narexem. Je to srdeční záležitost a spojení české značky s českou škodovkou se nabízelo. Navíc, jsou to spolehlivé stroje.

Jste tedy přesvědčen o kvalitách škodovky 110 L nebo je to ta láska k českým značkám?

Jednak ta stodesítka na to vhodná je, protože má motor vzadu a náhon na zadek. Jedeme v zimě, takže to byla jasná volna. Pak je to takový kalkul toho, že v Monte Carlu mohou jet auta, která tam už kdysi odstartovala. To znamená, že nemůžete vzít třeba Škodu 110 R, klasické „Erko“, protože tam nejelo. V seznamu je z těch škodovek třeba stará Octavia, Škoda 1000, Škoda 130 a Škoda 110 L. Takže celkem 4 škodovky, no a když to jdete stavět od šroubku v Čechách, tak co vyberete? To co se dá sehnat v našich podmínkách, jsou cenově přijatelné díly a zároveň má dobré jízdní vlastnosti. Navíc je to auto, se kterým jsem se učil jezdit (se smíchem). Myslím, že česká posádka ve Fiatu, to by nebylo úplně ono. Ano je v tom i kousek vlastenectví.

Jak bude vypadat vaše zázemí nebo servis? Jste připraveni na všechno?

Ano, musíme být. Jedno auto veze do Monte Carla závoďák na podvalu a ještě jedno stejné auto jede za námi a je plné náhradních dílů. Plus máme stan s topením a světlem. Může se stát, že bude velká zima a budou kluci ze servisu předělávat půlku auta. Musíme být na to připraveni, tady není prostor pro improvizaci. Určitě využijí jak utahováky, tak mnoho dalšího nářadí. Velmi si chválili i systainery. Vše funguje a jsme za to rádi.

Máte ambice na umístění? Dali jste si pomyslnou metu?

No, to je dost ve hvězdách a nyní máme jediný cíl. Dojet.